אֲנִי

את טיאן גיאה, שחקנית נבחרת סין בכדורעף חופים,  אני אוהב יותר. צילום: אי.פי.

לֹא כֹּל-כָּך אוֹהֵב

אֶת

מֹשֶה בֵּן

 

הַרֹאש האשְכְּנָזִי שֶלִי

לֹא מבִין אֵיךְ אפְשָר

לְהַכְלִיל,

לִשְנוֹא, לִהיוֹת

גִזְעָן

וּלְהלִין על היוֹתְּךָ

קוֹרְבָּן

של כֹּל אֱלה

בּדִיוּק

 

אֳבל אֲנִי לֹא

מֹשֶה

וְלֹא

אֱשְנָא אֶת כֹּל

המִזְרָחִים.

רק

את

בֵּן הרֹאש.

 


פוסטים קרובים



תגובות ( 60 )

לא
סובל

אשכנזים
מפגרים
שחושבים שהם
חכמים

מצד
שני

אני גם
לא
סובל
מזרחיים

מפגרים

בגדול
אני לא
סובל

מפגרים

אך לצערי
לעיתים
אני
נאלץ
לקרוא אותם

ולעיתים רחוקות אף יותר
אני נאלץ
להגיב
להם

אחרי שאני
קורא
את פניניהם

אני
נחרד לחשוב
שאולי
למרות-הכל

סש"ש צודק

סמבוסק בתאריך 19 אוג' 04 בשעה 10:18

זה לא היה ברור שזה מביא רק מלחמות ותגובות מטומטמות?

כרמל בתאריך 19 אוג' 04 בשעה 11:22

של בן-הראש וסש"ש אני כבר מתאפק. אז נמאס לי. הם שונאים את *כל* האשכנזים; אז מה הטענה שלהם בדיוק?

וכולכם, הגברות ויסמן, צימרמן, גלבפיש ולטוביצקי, והאדונים אפשטיין, פויר, קופרמינץ וליכטש, קוראים ושותקים. אני תוהה למה. אולי אלה אדנות וביטול, שבדיעבד מצדיקים את טענותיהם; או שמא הסכמה והשלמה; ואולי סתם מחוסר ביטחון להתעמת.

דרור בתאריך 19 אוג' 04 בשעה 12:03

האשכנזים – זו מאותה סיבה שהפלסטינים שונאים את כל הישראלים.

אני מוכן לשים כסף על-כך שמעולם לא חיית בין מזרחיים.

סמבוסק בתאריך 19 אוג' 04 בשעה 12:09

קשקשת קשקוש גדול, מר סמבוסק.
יש קשר כלשהו, היום 2004, בין יחסי ישראלים-פלשתינים למזרחים-אשכנזים? אתה בסדר בראש?

ולהימור הפזיז שלך: גדלתי בסביבה מעורבת, שבה מדדו אנשים לפי אישיותם ולא מוצאם, סליחה על הקלישאה. העניין העדתי לא שיחק תפקיד בבחירת חברים, אהבות, מקומות עבודה או כל דבר אחר.

בגלל זה, כשסששניקים מאשימים אותי בפשעי האלף הקודם, אין לי שום כוונה לסתום, להתנצל או לספוג רגשות אשם.

דרור בתאריך 19 אוג' 04 בשעה 12:30

זאבי הפסיד. גד דם איט, הפסיד. חבל. מה אתה אומר, דרור, יש סיכוי לארד? אני, התמזל פעם מזלי. כן. למדתי באוניברסיטה עם אחיו של אריק זאבי. בחור נהדר. באתונה עכשיו, מעודד ביציע. הוא לא גדול כמו אריק, אבל חתולי ומהיר. אף פעם לא זרק אותי באיפון. לא כי לא הצליח. כי לא ניסה. למה לו?

אלכסנדר בתאריך 19 אוג' 04 בשעה 12:55

אלכסנדר – ממילא זאבי לא זכה להערכה המתאימה גם כשניצח. נדמה לי שהוא "כיכב" בפירסומות זולות לתריסי אלומיניום או משהו. חבל.

דרור – מה אתה כועס על משה בן הראש, לדעתי התופעה משעשעת במיוחד. סס"ש מעצבן הרבה יותר. האמת, חלמתי להופיע ברשימה המכובדת עם נתן זך ושהם סמיט וממש לשם זה כתבתי רשימה "אורן צור על משה בן הראש". הרשימה נשארה במגירה. כזה אני – אוהב שלום ורודף שלום (אהמ…נו). עניין של ביצים אולי.

אורן בתאריך 19 אוג' 04 בשעה 13:02

סליחה, על איזה פשעים בדיוק אתה מדבר, גלוברמן ?

אה, הבנו. אתה מתכוון לשואה של יהודי המזרח – לכולם היה ארמון בקזבלנקה עם המון משרתים והאשכנזים רעי הלב הביאו אותם לכאן במרמה והעמיסו אותם על משאיות וזרקו אותם באמצע המדבר הקופח וסבתא סולטנה כל כך נעלבה עד שהפסיקה לגמגם ונעשתה אילמת. וצולעת גם. שלא לדבר על התוכנית הזדונית למחוק להם את הזהות (?) והתרבות (??) המזרחית.

אכן טרגדיה איומה. אז בגלל שאנחנו אשכנזים מפגרים, אין לנו בעיה שאפשטיין, למשל, יתנצל ויכה על חטא, ואף יצית את עצמו במתנ"ס של אופקים. בתמורה הגיע הזמן שסש"ש ודומיו יודו שהפשעים החמורים האלה בכל זאת היטיבו עם כמה עולים (רק איזה שניים שלושה, כמובן) שמצבם בארץ השתפר (דהיינו שהילדים שלהם כבר לא חותמים עם האצבע, יודעים לקרוא ולכתוב ואפילו יש להם מים זורמים בבית).

ארתור דנט בתאריך 19 אוג' 04 בשעה 13:10

לזאבי יש עדיין סיכוי לארד.
למתאבק – רגע,רגע, עושה קופי פייסט לשם משפחה – ציציאשווילי – אגב, ספורטאי אדיר, איך זה שאני לא זוכר את השם שלו בעל פה, הופ, עברה כאן בטח איזו אלגוריה, אבל מה, עברה מהר מדי, לא מבין מה רציתי לומר בזה – אפילו סיכוי לזהב. הוא ממש טוב. פרידמן לא יזכה בזהב, כנראה שגם לא כסף, אבל הארד אפשרי. אברבורך, הקופץ במוט – הכל פתוח, אבל לא צריך לטפח ציפיות. צריך לפחות חמש שמונים וחמש למדליה, יש שבעה שמונה קופצים שיכולים להגיע לגובה הזה. קלגנוב, החותר מהאולמפיאדה הקודמת, לא בכושר כבר שנתיים, במקרה הזה הסיכויים קלושים. מסקנה: שתיים או שלוש מדליות. זה מה שאני אומר.

אלכסנדר בתאריך 19 אוג' 04 בשעה 13:29

מאשר שני אשכנזים מתחרים ב"מי יותר גזען".

התגובה של דנט ראויה להתפרסם כמודעת-בחירות של מפלגת "שינוי". מעניין שגם דנט משתמש בטיעונים שמשמשים את הימין (מים זורמים, חתימה עם האצבע) בעימות עם הפלשתינאים ע"מ להשמיץ את אחינו בני עדות-המזרח.

ולגבי פשעי-העבר – מומלץ לחזור ולקרוא (ולהבדיל אלף אלפי הבדלות) את המוטואים בפתיחת "עלייתו ונפילתו". אין דבר כזה "אנחנו לא אשמים בפשעי הדור הקודם". מעניין מה הייתם אומרים אם שרדר היה מעז להוציא משפט כזה מפיו.

את מה שדנט אומר – רובכם חושבים (ולא צריך להיות אנטי-ציוני או חסיד של סש"ש ע"מ לדעת שנעשו פשעים ע"י המדינה כנגד המזרחיים)

סמבוסק בתאריך 19 אוג' 04 בשעה 13:41

כן, ברוב המדינות אין בעיה ל 600 אלף איש לקלוט מיליון בתוך פחות מעשור ושהכל יהיה סבבה.

dh בתאריך 19 אוג' 04 בשעה 14:01

אלכסנדר
אתה מנסה לשחק אותה לא מתייחס, אבל בעצם מגיב באי רצינות בפוסט של דרור, ובכך מזלזל בו, ואתה הרי בצד שלו, אז מה עשית בזה?
שנית, יפה שאתה נכנס ובודק בפוסט הזה שוב ושוב
יפה
שלישית, בתור מי שעשה שריפות פה פעם (החדשים לא יודעים על מה מדובר) , הייתי אומר שתחזור לכוך שלך
חוץ מזה, אתה כותב טוב, אז תשאר רק בזה

אלכסנדר מוקיון בתאריך 19 אוג' 04 בשעה 14:04

שזאבי ניצח בקרב הראשון בבית התנחומים. איזה צירוף מילים יפה, בית התנחומים. עוד ניצחון אחד (נגד איזה צרפתי, טפו), והוא יתמודד על הארד.

אלכסנדר בתאריך 19 אוג' 04 בשעה 14:04

ואת מה שהוא אומר לא אני חושב ולא "רובנו" חושבים. דנט גזען, וכנראה שגם אתה; אני לא.

אני בהחלט מסכים שהמדינה פשעה כלפי יוצאי עדות המזרח בעשורים הראשונים. אבל היום? היום זה פשוט לא קיים, אלא במוחם של בכייני ש"ס וסש"ש.

ו-יש דבר כזה, 'אנחנו לא אשמים בפשעי הדור הקודם'. הנה תקרא: א-נ-י ל-א א-ש-ם, ולא אתנצל ולא אספוג האשמות קולקטיביות או רגשות אשם. מבחינתי העניין הזה תוקן, כי פרקטיקות של אפלייה עדתית כבר לא קיימות פה היום.

(ואגב, גם לא תוכל להאשים גרמני צעיר בפשעי הרייך השלישי, אלא מקסימום לתבוע מהאומה הגרמנית הכרה ונטילת אחריות על פשעיה כלפי העם היהודי. ואת זה היא עשתה ועושה ככל יכולתה).

דרור בתאריך 19 אוג' 04 בשעה 14:15

לומר שאין פרקטיקות של אפליה בארץ זה קצת הזוי.
חוץ מזה – אל תתנצל.
לגבי פשעי המדינה – בבקשה לתבוע, אם היו פשעים.
נגרם עוול, ללא ספק – אך פשע זה משהו אחר.
גם למשפחתי נגרם עוול, גם אותה ריססו בDDT ושמו במעברה. לא עזר להם שהם אשכנזים. גם להם מחקו את השפה והזהות. הם פשוט התגברו על מה שהיה. אני חושב שהמזל שלהם זה שהם באו מהשואה – ככה זה, אחרי ניסויים רפואיים, שלוש שנים כליאה במרתף עם קליפות תפוחי אדמה מפחי זבל כמזון יומיומי, אפילו DDT ואיסוף חרא יומיומי נראה כמשהו איכותי.
תמיד אמרתי שטוב שהייתה שואה, אחרת הייתי תקוע היום עם המון רגשות קיפוח.

עומרון בתאריך 19 אוג' 04 בשעה 14:29

ואלכסנדר שותק

אלכסנדר מוקיון בתאריך 19 אוג' 04 בשעה 14:30

אדון סמבוסק – אני לא זוכר שנפגשנו. "את מה שדנט אומר רובכם חושבים"? זו טענה מדעית? זו עובדה סטטיסטית? זו הכללה גסה?
הפרובוקציות הדנטיות כבר מוכרות עד לזרא. נדמה לי שהוא ממחזר מילה במילה. כבר מקובל כאן להתעלם ממנו. גם אתה מתחיל לייגע.

אורן בתאריך 19 אוג' 04 בשעה 14:32

האמת שהפוסט הזה ראוי, ראוי לסס"ש.

שטות-ניק מגרנדה בתאריך 19 אוג' 04 בשעה 14:35

לומר שאין פרקטיקות של אפליה בארץ זה אולי קצת גס, אבל הזוי זה לא.

שמע, יוצאי המזרח באמת השתלבו בכל הצמרות: פוליטיקה, צבא, אקדמיה, עסקים, מה שאתה רוצה.

עד עכשיו, כל מזרחי-מתבכיין שפגשתי התקשה נורא לנפק הוכחות חותכות לאפלייתו וליללותיו, למרות שחזרתי וביקשתי. מבחינת הבכיינים, כל חוסר הצלחה אישי הוא באשמת הממסד האשכנזי. ואת מי אני אאשים כשאני נכשל?
אז אולי מישהו פה מהקוראים יביא לנו איזה סיפור, איזו אנקדוטה, ככה משהו מהשנים האחרונות, שנטעם טעמו של קיפוח אמיתי, ולו על בשרו של מישהו אחר.

דרור בתאריך 19 אוג' 04 בשעה 14:37

זו לא טענה מדעית.
זו טענה שמשמעותה: ה-PC אומנם מחייב אשכנזים רבים לדבר בנימוס אל אחיהם-בני-עדות, אך רובם עדיין חושבים שהמזרחיים הם טעוני-טיפוח.

מהיכן אני יודע זאת? מאמי, אבי, חמי, חמותי, שכני, חבריי בעבר ובהווה ואפילו – אה – מעצמי. יש לי סיבה טובה להאמין שעד לצבא לא יצא לך להתפלל בנוסח עדות-המזרח. צא וחשוב – למה?

סמבוסק בתאריך 19 אוג' 04 בשעה 14:48

העניין הוא כזה. על הסיקור הנורא של הערוץ הראשון כבר כולם דיברו. אבל מה שאני לא מבין זה מדוע אי אפשר להתעדכן בלייב באינרנטט. מה, היה קשה לשים מישהו עם שן כחולה על החוף, שידווח איך הגולש גולש? במיסטרל, כן. היום יש שני שיוטים, רצוי מאוד להיות בשלישיה הראשונה לפחות באחד מהם. ולמוקיון היקר: ראשית, תודה על המחמאה. שנית, למרות נסיון עשיר למדי בצפיה בענפי ספורט אזוטריים באולימפיאדות השונות, בענף הסיף אני לא מבין דבר. כך שרק אם תוריד המסכה, נוכל כולנו להיזכר, גם "החדשים", היכן בדיוק דקרתי אותך ועל מה. יש לי איזו השערה קלה (הסגנון, איך לומר, לא הכי מלוטש(, אבל אשמור אותה לעצמי. הקרב של זאבי, אגב, ב16:30. דרור, אתה רואה מה קורה שכקוראים לי, מאשימים אותי בשתיקה :) חכה חכה ליכטש יבוא. לכבוד האולימפיאדה הוא מסתובב ברחוב עם משקפת, מתלונן שלא נותנים לו לשחות 404 מעורב.

אלכסנדר בתאריך 19 אוג' 04 בשעה 14:50

1. לגבי האקדמיה אתה טועה ומטעה. האקדמיה מפלה מזרחיים ונשים.
2. רו"מ מזרחי היה כאן?
3. לך לשכונת הארגזים בחורף ואח"כ תבוא ותספר לי שאין אפליה.

סמבוסק בתאריך 19 אוג' 04 בשעה 14:53

ספר לנו בבקשה כיצד ומתי היפלו וקיפחו אותך האשכנזים.

דרור בתאריך 19 אוג' 04 בשעה 14:53

ובכן – מי אמר לך שבצבא נחשפתי לנוסח עדות המזרח?
אבל את האמת – הפעם האחרונה שהתפללתי בנוסח עדות המזרח זה היה דווקא בשבת האחרונה (סתם כי בא לי).
וזה קורא כל כמה שבועות.
בשכונה שאני גר עכשיו יש בעיקר בתי כנסת תימניים ושם אני מתפלל לפעמים.
ולפני הצבא בשכונה בה גדלתי (יש טוענים שבניחוח צפוני משהו) היה רק בית כנסת מעורב ולמרות שהתפילה היתה אשכנזית בד"כ אבל קריאת התורה הייתה ספרדית לפרקים ומספר ספרדי.

אני מתרשם שההכללות שלך קולעות אל השערה. פשוט לא יכולת לנחש טוב יותר…

(צור=שרפשטיין=אבן חדה=צור)
צור, אגב, הוא גם שם פרסי.

אורן בתאריך 19 אוג' 04 בשעה 15:04

מה עם בגין?

אורי בתאריך 19 אוג' 04 בשעה 15:05

למה לי להתערב
גם אני שונא אשכנזים
כי בזמן שסבא שלי
היה בבירכנאו
וחשב איך לקפוץ
מעל הגדר
אשכנזים כולירע
עשו געשעפטן געשעפטן
כלומר עסקים במליונים
ומי שהיה לו שכל
כלומר כסף וקשרים
הגיע לארץ
גם אותנו קיפחו
אשכנזים מקפחים אשכנזים
בלתי נתפש
אשכנזים מקפחים אשכנזים
בלתי נתפש
בגלל זה כמו שאמרתי
אני לא רוצה להתערב
אני מציע לכולם לעשות
בדיוק את מה שאני עושה
לקרוא את הפוסטים של מב"ה
ועד שהשכנה לא באה
לצרוח "שקט!!1!" בעצבים
לא להפסיק לצחוק

תומר ליכטש בתאריך 19 אוג' 04 בשעה 15:08

שמי הקודם היה סקעת. שיניתי בשביל הייחוס.

תומר ליכטש בתאריך 19 אוג' 04 בשעה 15:10

ידעתי. אל תאמינו למילה ממה שהוא אומר. הרי סבי, שהיה איך לא, בצבא האדום, פגש את סבא ליכטש כששיחררו את אושוויץ'. סבא ליכטש שקל 124 קילו, ואף אחד לא רצה להתחרות נגדו בהאבקות יוונית רומית. לשאלת סבי, איך לכל הרוחות הצלחת להשמין כל כך כאן במחנה ההשמדה, חייך סבא ליכטש במסתוריות, וחשף בין שיניו שן כחולה. שן כחולה, הרי עכשיו פרידמן גולש, מה הבעיה לדווח באיזה מקום הוא מדורג?

אלכסנדר בתאריך 19 אוג' 04 בשעה 15:17

צ"ל: אושוויץ. שיניתי בשל הרגישות לנושא.

אלכסנדר בתאריך 19 אוג' 04 בשעה 15:18

דרך אגב (ברצינות): הערב אני מוזמן לחתונה. הזוג, אגב, מזרחי. אני חושב לקפח אותם בצ'ק.

תומר ליכטש בתאריך 19 אוג' 04 בשעה 15:25

בגין היה האמא של האשכנזי עם מבטא אידישאי וגינונים של "אציל פולני", כמו שנהגו לומר עליו.
כן, עוד לא היה רוה"מ ספרדי. אבל יהיה. היה שר חוץ, שר אוצר, שר ביטחון (שלושת האחרונים), היה רמטכ"ל והיה מפקד חיל האוויר (שני האחרונים). יהיה בסדר, אבוטבול, מה אתה דואג.

דרור בתאריך 19 אוג' 04 בשעה 15:27

- ישעיהו!
- יהיה?
- מה?
- תימני.
- מי?
- הרמטכ"ל.
- יהיה, יהיה
- מתי יהיה?
- כשיבוא המשיח
- מתי יבוא המשיח?
- כשהרמטכ"ל יהיה תימני.

. . . בחורף, בקיץ – בצהריים / עובדים עלינו ישר בעיניים / עובדים עלינו בפנים ואנחנו לא יודעים (כן) לא יודעים (כן) לא יודעים (כן) לא יודעים . . .

הגשש החיוור בתאריך 19 אוג' 04 בשעה 15:30

לי אפילו צ'ק לא נתן. הגיע עם משהו גדול, עטוף בעיתונים, אמר שרצה להיות מקורי ולהביא מתנה. אני פותח, ומגלה אקווריום ישן. אפילו לא ניקה.

אלכסנדר בתאריך 19 אוג' 04 בשעה 15:30

הייתי מביא יותר, זוג תחתונים ודג מלוח, אבל הרגשתי אשם בפשעי הדור הקודם אז לא הלכתי מוקדם, ולא הספקתי.

תומר ליכטש בתאריך 19 אוג' 04 בשעה 15:32

בטח נותן שיעורי שחייה לקרפיונים באמבטיה לפני פסח, הסוטה הזה.

דרור בתאריך 19 אוג' 04 בשעה 15:36

לאלכסנדר
לא אותי דקרת
אבל בתור צופה מהצד של האתר הזה, ראיתי את מה שעשיתי אז, זה הכל
אין לי מסכה, כי אני לא מוכר, כמוכם, אנשי רשימות החכמים
זהו

אלכסנדר מוקיון בתאריך 19 אוג' 04 בשעה 15:42

שהוא לא משתייך אליהם.

אה, וגם חכם לאחר מעשה, וגם יודע לחתום על העצומות הנכונות.

וגם גרפומן (את זה לא אני אמרתי, זה דודו בוסי מהארגזים לחש לי אחרי שקרא את "ערים תאומות").

דן צלקה בתאריך 19 אוג' 04 בשעה 15:47

1) ככה, בינינו, לא היית מת שיהיה לך איבר של חמור ?

2) זה יפה מאד שאתה "בהחלט מסכים שהמדינה פשעה כלפי יוצאי עדות המזרח בעשורים הראשונים". זה בטח מוכיח שבניגוד למה שחושבים עכשיו חלק מהלטוביצקים של רשימות, אתה לא גזען כמונו.

3) איך אמר המופלטה, או הסמבוסק, או איך קוראים אותו ? "דנט אומר מה שרובכם חושבים". נכון. ועל זה נאמר ונוסיף: ודנט גם צודק במה שהוא אומר, למרות כל הנערות של גלוברמן.

ארתור דנט החמור בתאריך 19 אוג' 04 בשעה 15:53

לאן נעלמת?
אתה יודע כמה זה מעייף להיכנס לאתר הזה מדי יום רק כדי לחפש אם הגבת?
תתחשב במעריצים

אורי בתאריך 19 אוג' 04 בשעה 16:07

מה לך כי תליני זיעת אפיים מזרחית של אשכנזי מתמרן פעילות פרולטרית של כתיבה? איך פעלו כולם במעשה החסר של האי מתינות כדי לא לומר דבר ערך, רק כי נגמל השד להניק תחלואים של יום חול ביום חמישי.

אדאמאסטור בתאריך 19 אוג' 04 בשעה 16:35

דרור, לא הייתי מגיב, אבל ראיתי שבתגובתך השניה – לפני שכל הטוקבקים הלכו לכיוון הקטעים – הזכרת את שמי וטענת שאני והאשכנזים האחרים שותקים קוראים ושותקים, ואני מצטט: "אני תוהה למה. אולי אלה אדנות וביטול, שבדיעבד מצדיקים את טענותיהם; או שמא הסכמה והשלמה; ואולי סתם מחוסר ביטחון להתעמת".
אז ככה, ידידי האשכנזי: קודם כל, אני מבדיל בין סמי שלום שטרית ומשה בן הראש. את הראשון אני מעריך מאוד, ובפעם היחידה שנפגשנו (היה שם גם כוכבי שמש) התרשמתי ממנו מאוד. אני אוהב לקרוא את הדברים שהוא כותב – גם את המסה, גם את הפוליטיקה, גם את השירה (רכשתי את "שירים באשדודית" ואני אוהב אותו) – ובדרך כלל גם מסכים אתו. כן, הוא מרגיז, ברור, אז מה? אז הוא לא סופשבוע-רגוע. טוב מאוד שכך. גם לא התרשמתי שהוא שונא אשכנזים באופן גורף, לפחות אותי לא התרשמתי שהוא שונא. על בן הראש אין לי הרבה מה לומר, הוא אפילו לא מרגיז אותי.
ולטענותיך: אני לא נושך שפתיים ושותק. לא משום אדנות וביטול, חלילה, וגם לא מתוך חוסר רצון להתעמת.
מה שכן, אני מבין ומזדהה עם הכאב "שלהם" שאיננו הכאב "שלנו". צריך להיות אטום ושקרן בשביל לטעון שלא הייתה – ויש עדיין פה ושם – אפליה על רקע עדתי. ואפליה באה במגוון גוונים. לדוגמא רק עכשיו היה סקר שהראה שבטלוויזיה מראים הרבה יותר אשכנזים מספרדים, והייצוג של האחרונים בפרסומות, לדוגמא, הוא מזעזע.
ומהצד השני, אני גם לא מבין "אותנו", האשכנזים, שמצפים מאחינו הלא אשכנזים לשכוח את הפצע, לבלוע את העלבון ולהתעלם מהמצב, ואם אפשר מהר מהר. לו אני שחור – ושחור אכן אני, רק מבפנים – אני חושב שהייתי מרגיש, ואולי גם כותב, בדיוק כמו סמי שלום שטרית.
וחוץ מזה, מה אתה מכניס אותי מתחת למטריות? מה, בגלל שיש לי שם אשכנזי, אני אמור לחשוב כמו לטוביצקי, ליכטש, גלוברמן או גלבפיש? אני אמור להיפגע מאותם דברים? לדעתי לא. כמו שלא כל המרוקאים אותו דבר (ראה משה בן הראש וסמי שלום שטרית) כך גם "אנחנו", האשכנזים, לא אותו דבר.

דרור פויר בתאריך 19 אוג' 04 בשעה 16:39

אחת על רקע לאומי (ערבים) ואחת על רקע מעמדי. רק שהיום לא מדברים ב"מעמדית" (כי המערך לא בשלטון) וגם לא ב"עדתית" (כי הליכוד כבר בשלטון) אז אסור להגיד אפליה. אז אף אחד לא מופלה, ואין בכלל עניים במדינה הזאת ואם יש, אז זה בגללם ולא בגלל אף אחד אחר.

ואתמול דיברתי עם אשתי על איך נעזור לשכנה שלנו שבעלה חזר עכשיו מהכלא ואז יש לה פחות מהביטוח הלאומי כי היא כבר לא "חד הורית" ואשתי אמרה ש"נחליק לה משהו" ואני אמרתי "לא כסף, אוכל", כי כל כסף שיהיה הוא ייקח לסמים ואוכל לא ושניהם עניים ושניהם מזרחיים אבל זה רק מקרה.

אבל להגיד "פעם דפקו אותנו ותראו מי אומר שאני סופר מצויין" זה רק להנציח ולא להציע פתרון וזה בדיוק מה שעושה ה"מעתיק מדביק".

חנן כהן בתאריך 19 אוג' 04 בשעה 17:02

לא אוהב את כל המתאגדים למינהם.
לא מאמין שזה המאבק האמיתי…
מי שמצטרף למחאה נגד אפליה של קבוצה מסוימת,
מכניס לתוך המחאה הזאת את התחושה הפנימית שלו, את האני הזר שבתוכו, את האני המופנם, הלא מבוטא. הכבוש.
לפעמים זה גם האני המסכן, שרוצה שהגננת תבוא ותגיד לכל הילדים שהם פויה והוא כמו כולם.

בכולנו יש איזה "כושי".
חלק שכחו ממנו, וניסו לרצות את החברה, וחלק במאבק תמידי… בין ה"כושי" שבהם לבין ה"לבן שחושב שהוא יותר"
שבתוכם…
ויש גם את אלה שלא שמים על "הלבן שהוא חושב שהוא יותר" שבתוכם…
אז מתי שהם באמת לא שמים עליו, הם גם לא רואים צורך לעשות לו דווקא… הם לא צריכים את הגננת שתבוא ותגיד לילדים האחרים שהם פויה.

בקיצור, הכל תלוי עד כמה לקבוצה מסוימת יש מאפיינים מספיק בולטים כדי שקבוצות אחרות יוכלו לקטלג את הקבוצה הזאת כאחד.
אבל זה אשליה… הקבוצה הזאת…
הקבוצות האחרות…

תמיד יהיו אנשים שיפלו אחרים על סמך מאפיינים שלהם…
זה יכול להיות כי הם שחורים, הומואים, יהודים, בעלי שיער ארוך, כאלה שלא משתמשים בדאודורט, כאלה שמתמשים בסמים, כאלה שלא משתמשים בסמים, כאלה שעובדים, שלא עובדים, שיש להם זין קטן, שאין להם זין בכלל, שהם משתמשים בטמפונים, או בגלולות. שהם אוכלים בכפית, או ישר מהצלחות,
כאלה שמפלים אחרים על סמך X, או על סמך וואי…

האלה שלא אוהבים כאלה אנשים עם כיפה, ישמחו לדבר עם עוד אנשים שלא אוהבים כאלה עם כיפה..
או כאלה עם ברית מילה.

והאלה שלא אוהבים כאלה שלא אוהבים כאלה לא אוהבים יאהבו כאלה שלא אוהבים כאלה שלא אוהבים אוהבים…

מי שמעונין, אני מעביר סדנת "הוצא את"ה"כושי" שבך, ולמד את ה"לבנים" שגם הם "כושים". :-)

אגרטל בתאריך 19 אוג' 04 בשעה 18:56

עשית כמה טעויות, אני חושב.
1. אין לי בעיה עם טקסטים מרגיזים. מה שלא מרגיז יהיה בהרבה מקרים גם לא מעניין או לא חשוב.
2. דווקא התרשמתי שגם סמי שלום שטרית שונא אשכנזים.
3. אני מסכים, מבין ומזדהה עם הכאב "שלהם". בדיוק מהסיבה הזו אני מרגיש לחלוטין נוח להתקומם נגד האנטי הכל-אשכנזי הזה. אני הרי בצד שלהם בכלל. אז מה אם אני גלוברמן.
4. אתה יודע, במידה מסויימת אני כן מצפה שיבליגו. אולי כי שנות ה-50 לא בדיוק האירו פנים כמעט לאף אחד, ואולי משום שהתופעה כמעט ולא קיימת היום, כלומר תיקון מהותי בוצע או מבוצע (הנה סמבוסק נעלם כשאיתגרתי אותו אישית, כמו כל המזרחים המייללים). ואולי כי גם סבתא וסבא שלי הבליגו ומבליגים על מה שהחיים כאן עשו להם.
5. והטענה הכי חשובה היא בדיוק זו: אנחנו ה"אשכנזים", אנחנו לא קבוצה. אבל כשסש"ש תוקף את האשכנזיות, הוא עושה את זה בשבילנו. עכשיו, פה אני כן מצפה מהמותקפים – כל אחד בנפרד – לצאת מהחורים ולהגיד, סליחה, ממני תרדו, אני לא מקפח, אלא נלחם בקיפוח. אבל כששום התנגדויות לא נרשמות מול הטקסטים האלה, הקורא התמים מבין, וואלה, אין להם ל"אשכנזים" מה להגיד. כנראה צודקים, הסששניקים.
בקיצור, זה לא אני הכנסתי אותך למטריות, זה סש"ש החבר שלך הכניס. אני רק מצפה ממך לצאת ממנה, כמו שעשית, בטעות ובאיחור, עכשיו.

דרור בתאריך 19 אוג' 04 בשעה 19:38

עשיתי טעות? איזו טעות עשיתי, שלא הגבתי לכל מאמר של סמי שלום שטרית או של משה בן הראש ולא אמרתי "תרדו ממני"? זו הטעות שלי? או אולי הטעות שלי היא שלא עשיתי כמו בשיר שלך והלכתי על שנאה ממוקדת לבן הראש באופן אישי, במקום לשנוא את כל המרוקאים/אשכנזים באופן גורף? מה הטעות שלי בדיוק?

דרור פויר בתאריך 19 אוג' 04 בשעה 21:37

במשך השנה ומשהו שרשימות קיימת, אני יכולה לחשוב לפחות על כותב אחד שבשיטיות מכליל, שונא ומפיץ את דברי ההבל שלו על ציבורים שלמים (מי אמר איתן כספי?).
איך יכול להיות דרור, שכל הגבבה של כספי(שבניגוד לדברי בן הראש או סש"ש אינה מגובה בעובדות) לא הביאה אותך להקדיש לו פוסט?

יכול להיות דרור, שכל האמוציות האלה מתעוררות רק כשהשווערצעס פותחים את הפה?
רטורית השאלה דרור. ברור לי שלא יכול להיות. כולנו הרי נאורים, כולנו מתקדמים, אף אחד מאיתנו כבר לא חושב במונחים של "אנחנו" ו"הם". זה רק ה"הם" שלא מפסיקים להתבכיין.

אורית לוי בתאריך 19 אוג' 04 בשעה 21:43

בתחילת שירותי בצבא, הוצבתי ביחידת קשר בבסיס בשטחים. את החדר חלקתי עם כמה אנשים\ ביניהם: יואב, אייל ואורן.

יואב היה אשכנזי עם "גאוות יחידה" – גזען מדופלם שקיטלג אנשים לפי מוצעם העדתי. פחות או יותר ביום הראשון שלי שם הוא הצליח להגניב באלק-אגביות את השאלה "איזה מוצא אתה?".

אורן היה בחור מזרחי מאור יהודה ואייל היה בחור מזרחי מפתח תקווה.

אז יואב, כאמור, שנא מזרחים, ואורן ואייל לא ממש חיבבו אשכנזים.
למעשה, לא פעם ולא פעמיים הם הסתלבטו על ה"אשכנזיות" שלי. נכון, שם המשפחה שלי הוא אשכנזי למהדרין, וגם המראה, אבל מה לעשות שאני חצי-חצי. בן לאבא ממוצא פולני ואמא ממוצא חלאבי-סורי.
בשבילם הייתי ה"אשכנזי", והחצי החלאבי שלי היה בעיקר קוריוז משעשע, נוסח "תראו את האשכנזי הזה, איזה קטעים שהוא גם חצי חלאבי".

במהלך מספר החודשים בהם שירתתי בבסיס ההוא, שמעתי לגמרי לא מעט הערות גזעניות על אשכנזים מאייל ואורן.
אפשר היה לצפות שאלו שנושאים את דגל הקיפוח יגלו רגישות ולא יתנהגו כמו אלו שהם טוענים שהפלו אותם או אני לא יודע מה. אבל משום מה הערות גזעניות ממזרחים לאשכנזים זה לא ביג דיל, וההיפך זה כן. אם יואב (שכאמור, היה גזען לא קטן, רק שהיה משתדל להתבטא כך בארבע עיניים, מול כאלה שהוא חשב שהם "משלו") היה אומר את מה שהם אמרו על אשכנזים – יכול להיות שזה היה נגמר במשפט משמעת אצל המפקד. אבל כששני אלו עשו זאת על בסיס יומי, או כמעט יומי – זה לא היה סיפור.

ואני, איכשהו הסתכלתי על כל השלושה קצת מהצד, במבט משועשע משהו. אני הרי קצת מהם, וגם קצת מההוא, ולא מזדהה עם אף אחד. ולפעמים חושב לעצמי: מה הקטע הזה, לקטלג כל כך הרבה לפי מוצא. אני היחיד פה שגדל בלי הסיפור הזה? שבחברים שלו היו מצד אחד בוסקילה ותורג'מן ומצד שני צביליחובסקי והרשקוביץ? העדה אף פעם לא הייתה issue אצל אף אחד מאיתנו, אז למה יש אנשים שלוקחים את הפרט השולי הזה והופכים אותו לסלוגן שלהם בחיים?

אין לי מסקנות של ממש מכל הסיפור הזה, פרט לזו שגזענות היא גזענות היא גזענות, ושבדומה לגלוברמן, גם אני חושב שאשכנזים לא צריכים לעבור בשתיקה על התבטאויות גזעניות כלפיהם. אבל זה נראה לי קצת stating the obvious.

אסף בתאריך 19 אוג' 04 בשעה 21:59

חלמתי
שאני בעיירה טקסנית
על גבול מקסיקו
היו שם מאה סוגים של קקטוס
וכמה זונות מלואיזיאנה
ומשה בן הראש מופיע בצהרי יום
רכוב על סוסה
שחורה, איך לא
והס בעיירה
כשהוא יורד לאט ושולף
את הכלי
ויורה ברגליים, ויורה גם בגב
משה בן הראש
השולף הכי מזרחי -
במערב

בס בתאריך 19 אוג' 04 בשעה 22:41

אתמול בגלידריה במרכז המסחרי קניתי גלידה והמוכרת האשכנזייה נתנה לי מנה קטנה יותר בהשוואה לאשכנזי שעמד לפניי בתור

עוּד מוּצל בתאריך 19 אוג' 04 בשעה 22:53

להעמיד את העניין לבחינת הציבור באמצעות שליחת SMS
ואחת ולתמיד לפתור את שאלת "בן הראש – מקופח או מנופח"

עוד עוּד מוּצל בתאריך 19 אוג' 04 בשעה 23:00

מתכוון לשאלה הידועה: משה בן-הראש – מקופח או סוס.

שוטר התגובות המקומי בתאריך 20 אוג' 04 בשעה 01:55

לא דיברתי כי בכלל לא מעניין אותי להכנס לחלוקות כאלה, לא כשמשה עושה אותם ולא כשגלובי. אשכנזיות אינה חלק מהזהות שלי ואינה מהווה מכנה משותף לחיבור שלי עם אף אחד. בתזונה שלי אני בכלל מרוקאית אבל גם זה לא בדיוק בסיס להתחברות. פשוט לא הבנתי בשביל מה צריך להתחיל ריב על נושא כזה עכשיו, לא חסרים עימותים במדינה הזו ובאינטרנט הזה, ודרך ההתמודדות הטובה ביותר לטעמי היא תמיד ניטראליות לנושא הנדון.

כרמל בתאריך 20 אוג' 04 בשעה 09:29

שים לב שמתעלמים מפתיחת הליגה הישראלית בכדורגל.
אני חושב שזה בכוונה, ובצדק.
אה, ובקשר לנושא שמתעסקים בו כולם, וימשיכו להתעסק גם ב50 השנה הקרובות:
יש גזענות, היא משני הצדדים.
ושני הצדדים צודקים.
יכולתי לספר מנסיוני על המרוקאים שקלקלו מחשב בבית הדפוס שלהם בכוונה, כדי לדפוק את הגרפיקאי האשכנזי שהסכים לעבוד אצלם. עד כדי כך מגיעה השנאה שלהם.
יכולתי לספר גם על ההוא האשכנזי שנשוי למזרחיה מעיירת פיתוח, והם מרגישים שכזוג אינם יכולים לבוא בקרב "בני האדם הסבירים" שמטילים עליהם נידוי סמוי.
אז יש, יש הכל, המצב מייאש כל כך מצד אחד שאני לא רוצה אפילו לחשוב על זה.
מצד שני יש התקדמות, יש הרבה בני תערובת, והעתיד הוא שלהם.
אם המדינה תתקיים, אם הקפיטליזם החזירי של ביבי, שהוא האיום הקיומי מספר 1 על רוב העם החי כאן, ייעלם, ואם יתנו לשכבות נוספות, מלבד חונטת יוצאי הצבא, להתבטא ולהשפיע במדינה.

הסטוריון מצעד המחץ בתאריך 20 אוג' 04 בשעה 10:24

כך אומר סס"ש. ומאיפה הוא יודע? הדוקטור ערך מחקר, או שהדוקטור מעריך על סמך סטריאוטיפים שהוא מייחס לקבוצת-מוצא?

מה אחוז המזרחים, אפילו המזרחים שאינם נגועים בקשרי דם עם שיכנזים (50 שנה וכבר מתחילים להתערבב, סמי), שיחתמו על דברי הדוקטור? או שאולי נסתכל מהכיוון האחר: כל אשכנזי הברקלי, עם תיאוריות הקיפוח שלהם, ששים לסס"שים, שישמשו בתפקיד האחר היצוגי, גם מזרחי וגם יוני, גם ישראלי וגם לא ציוני.

עלה תאנה מזרחי, גרסת המילניום

ליאור בתאריך 21 אוג' 04 בשעה 11:09

פרובוקציות שוות-משקל של דרור, 54 תגובות, ואף לא מלה על הישבן שנמרח כאן, על לא עוול.
הבנאליות של העירום הנשי, עליונות השפה, או שמא דחיקה מודעת של הפין-אפ לטובת רב-קרב גברי מסובלם?

הילה בתאריך 21 אוג' 04 בשעה 19:29

אתה יכול לשנוא אותי, אבל אני לצערי לא יודע בכלל לשנוא. אני לא רק לא שונא את כל האשכנזים, אפילו אשכנזי אחד אני לא מצליח ממש לשנוא. אפילו לכעוס אני מצליח רק לכמה שעות, יום שלם אני לא מצליח לשנוא בן אדם.

צר לי עליך, צא מזה, למה לך לשנוא, זה רק מרעיל אותך.

מה שכן, אני אומר לך משהו ברור, אם מישהו דורך עליי אני צועק, אם הוא אומר לי זה לא נורא, אני מנסה להסביר לו שזה כואב, אם הוא אומר לי שזה בלי כוונה אני סולח לו ובכל זאת אני מבקש ממנו שהוא לא יעשה את זה עוד פעם. אם הוא ממשיך לדרוך עליי אני דוחף אותו ממני ואם הוא עדיין מתעקש לדרוך עליי אני גם דוחף יותר חזק. זה כל הסיפור שלי עם האשכנזים על רגל אחת (זו שלא דרכו עליה).

משה בן הראש בתאריך 21 אוג' 04 בשעה 21:33

אני מבין שאתה כועס על מה שאני כותב, אבל אני לא מצליח להאמין שאתה באמת יכול לשנוא אותי.

אולי זו תמימות מרוקאית.

מה בדיוק עשיתי לך או לאשכנזי? בסך הכל אני אומר שמשהו כואב לי.

אתה רואה, אני לא מבין את האשכנזים.

משה בן הראש בתאריך 21 אוג' 04 בשעה 22:26

קצר וקולע.

ליאור בתאריך 07 דצמ' 04 בשעה 22:40

אם היה לך חצי מהכישרון של משה בן הראש לא היית הולך וכותב שירי שינאה.

אתה פשוט אשכנזי בינוני שרוצה לשמור על עליונות הכזע שלו וחרא של בן אדם.

לך לטיפול פסיכולוגי , אולי זה יעזור, אבל לא בטוח כי השינאה מעבירה אותך על דעתך

Sam Bussak בתאריך 10 אוג' 05 בשעה 12:01

יופי של תגובה …משה אנחנו אוהבים אותך

משתמש אנונימי (לא מזוהה) בתאריך 14 אוג' 05 בשעה 21:27